12/11/2009

HAYATIN ANLAMI








Geçen gün okula giderken her zaman kullandığım vasıtalardan biri olan çift katlı İ.E.T.T. otobüsünün üst katının ilk koltuğunda otuyordum. Otobüsün kalkmasını biraz bekledik ki tam kalkacakken benden yaşça büyük gayet ciddi, takım elbise, serçe parmakta kafam kadar yüzük takan bir ağabeyimiz bindi, otobüsün üst katına çıktı ve benim yanımdaki koltuklara oturdu… Neyse otobüs hareket haline geçti ve biraz gittikten sonra beni hiç tanımamasına rağmen bana dönerek ‘ yav ne kadar güzelmiş burda gitmek, daha önce hiç oturmamıştım buraya, çok zevkliymiş….’ diye bir sevinç nidasıyla bana seslendi… Bende tabi nezaketten suratımda gereksiz bir gülümseme vardı ama bunu düşünürken, insanların, çok anlamsız olan ama haz veren şeyleri kendilerini mutlu etmek için yapmadıklarını ve denemediklerini düşündüm… Acaba hayatı layıkıyla yaşıyor muyuz? Acaba zevklerimiz için nelerden vazgeçebiliriz? Acaba bizim hiç yapmadığımız ama bazı insanların sürekli bir sıradanlık içinde yaptığı eğlenceli gibi göreceğimiz şeyler var mı? O kadar çok ki arkadaşlar, ben kendi kendime düşünüp sıralarken bile kendimden soğudum vallahi… Neyse ciddi olalım… Mesela Serdar, adam şarap düşkünü, iyi şaraptan anlayan, gayet bu zevki için fevkalade paralar harcayan biri… Geçen yaz Avrupa‘yı gezmeye gittiğine tek bir çöp bile yanında getirmemiş bütün parasını pahalı şaraplar ve gittiği yerlere has yemeklere yatırmıştır. Onun bu özelliği her zaman imrendiğim bir şeydir gerçi sağlığım için şarabı yasakladı doktorlar ama ben arada götürüyorum… Kimisinin film tutkusu vardır, çok sağlam bir dvd arşivi yapar ki benim de aralarında dvd, tespih, eski kağıt para, dünya ülkelerinin madeni paraları gibi büyük bir koleksiyon dolabım vardır ama bunlardan şimdi bahsetmek istemiyorum… Mesela bir arkadaşım lunaparka gitmeyi çok sever ve gittiğinde çok mutlu olur, onu haftalarca orada bıraksanız hiç sıkılmaz herhalde… Anlatmak istediğim şey hayat kısa arkadaşlar… Ne zaman nerede olacağımız ve ne durumda olacağımız hiç belli değil . Hayat sadece zevklerden ibaret değildir ve çok doğrudur ama hayatın tadını çıkarmazsan yaşamanın ne anlamı kalır…


         GÜNEŞ ÖNER

1 yorum:

EYLEM ÖNER dedi ki...

insanlar ego larından uzaklaştığı sürece he yerde her şekilde mutlu olabilirler..Buda belli bi kültür ve birikim gerektiriyor...
Eğer mutluluğu arıyorsan aynaya bak ve şükret ve dünya ya gelmenin olağanüstülüğünü düşün..
Bu konuda benim de bi yazım olabilirdi :)) bigün misafir yazar isterseniz her zaman yanınızdayım..
Başarılar harika bi sayfa olmuş heyecanla takip ediyorum...
EYLEM ÖNER